HOUSE WIFE LIFE

 
På dagarna myser vi på hemma, fixar lite i lägenheten och slappar. Från 16.00 till ca 22-23.00 är jag själv hemma i lägenheten och passar då på att städa lite, diska och tvätta och sådana saker. Ana och William jobbar alltid kvällarna så jag försöker sysselsätta mig här i lägenheten. Jag tar promenader med vovve också. Vad annars? Mår hur fint som helst här. Det är så vackert och jag känner mig mer avslappnad här än vad jag gjorde i Umeå. Imorgon ska vi upp tidigt för att fixa lite här hemma, sedan hjälpa Williams föräldrar lite. På fredag kommer min familj hit och stannar över helgen. Det blir mys. På söndag åker jag med dem till Skellefteå, och på måndag åker jag en sväng till Umeå för lite möten och packar ner lite mer saker inför flytten, sedan är jag tillbaka hemma i Arjeplog på tisdag efter lunch. Jag vill verkligen försöka få klart detta med flytten nu men det är så svårt när man inte har tillgång till bil eller släp, så flyttar lite i taget och sedan tar vi de stora sakerna sist när vi har någon som kan hjälpa oss. En garderob har jag också fått här, en walk-in-closet dessutom. Vi ska bygga om den lite när tiden finns, men just nu har jag i alla fall någonstans att ha mina kläder vilket är otroligt skönt... Slipper "bo" i sopsäckar och väskor, liksom. Känns mer som hemma då också.
 
Just nu sitter jag och dricker kaffe. Precis käkat middag. Om en stund ska jag diska, och kanske tvätta lite. Vi måste hinna städa lägenheten också innan helgen så tänkte försöka börja lite redan nu. ♥