BE A BOSS ASS BABE

// Bildkälla: Google // 
 
Vet ni? I många år har jag drömt om att ha ett jobb som jag trivs med. Och som jag kan tjäna stora summor på, men samtidigt kunna jobba hemifrån för att kunna spendera mer tid med min lilla familj och mina vänner. Jag trodde aldrig, att jag flera år senare, skulle kunna sitta här vid min dator och jobba med detta. Det är ett stort steg för mig. Men jag mår så otroligt mycket bättre. Bilden ni ser ovan är, som många andras, min drömgarderob. Jag vill ha ett eget litet krypin där jag kan vara själv - ett kontor med garderobssystem och sminkförvaring, samt lagerhållning av mina produkter. Det är hit jag ska. Det är mitt mål. Och det är så skönt att ha något att jobba för - en motivation starkare än någonsin. 
 
Hur började jag då? 
Ja, jag började med att kolla om det fanns något annat jobb som jag faktiskt kunde få anställning på - som var något i stil med detta - men nej, det fanns inte. Jag ville inte heller gå tillbaka till mitt gamla jobb inom vården. Jag ville något mer. Något annorlunda. Eftersom jag studerar fick det inte heller ta så mycket tid och jag ville ha en möjlighet att styra över mitt jobb. Då kom det en Mary Kay-konsult till mig. Och där förändrades hela min värld. Det fanns faktiskt ett jobb som kunde uppfylla alla dessa önskemål som jag hade. 
Visst, att vara konsult såhär i början kan det vara ganska krävande om man vill nå dit man önskar - men vilket jobb är inte det? 
 
Jag tycker att alla som har stora drömmar, men inte riktigt vågar satsa ska kontakta mig. För jag var precis som du. Rädd. Jag var rädd för att jag inte var någon säljare, inte hade råd, skulle bli lurad på pengar och allt vad det var. Jag var så rädd. Och skeptisk. Men vet ni en hemlighet? Jag ångrar ingenting. Det här är det bästa beslutet jag har tagit i mitt liv. Att vara självständig - och samtidigt har jag mina underbara kollegor som stöttar mig varje dag. Det är så sjukt värt det. Funderar du på att bli konsult? Sluta fundera. Börja agera. Tillsammans når vi toppen. Du kan uppfylla dina drömmar - det är du som styr ditt liv! 
 
Just do it! ♥