Mi-e dor de tine

Jag saknar dig. Jag saknar att få somna i din varma famn om kvällarna. Jag saknar hur du kysste mig på pannan och strök mig över ryggen. Jag saknar hur du alltid desperat försökte värma mig när jag låg och huttrade. Jag saknar ditt sneda leende och dina blyga blickar, ditt nervösa skratt. Jag saknar sättet dina läppar alltid darrade på när vi kysstes. Jag saknar din röst. Jag saknar att vakna upp i ditt lilla rum, tidigt på morgonen och få se ditt morgonrufs och ditt förvirrade, sömniga ansikte. Jag saknar dina grönbruna ögon och hur det alltid kändes som att du såg rakt igenom mig. Jag saknar att höra dina hjärtslag när jag låg på ditt bröst. Jag saknar dig. Jag saknar dig så det gör ont i mig. Och jag inser nu hur mycket jag älskar dig.

Du behöver tid. Det vet jag. Men snälla, skynda dig lite... Jag vet inte hur länge till jag klarar mig utan dig.