BRUSHES

Make up är roligare om man har rätt sorts borstar, eller hur? Jag tänkte skriva lite kort om vad jag använder för borstar och på vilka områden de används! 
 
När jag lägger min foundation så använder jag Real Techniques Foundation Brush och till min contouring brukar jag använda en Angled Buffer Brush från H&M när jag highlightar, och därefter använder jag Mary Kays puderborste till shadingen. När jag är klar med min contouring så går jag vidare till att lägga på ett puder - detta gör jag med hjälp av samma puderborste som jag hade till shadingen (har två likadana, hehe). Nästa steg är då rouge - där använder jag rougeborsten från Mary Kay! 

Till mina ögon brukar jag använda en hel del olika borstar, men mina favoriter är såklart från Mary Kay. Den ena heter Eye Crease Brush och funkar jättebra att sudda ut med. Den andra heter Eye Color Brush och den använder jag oftast för att lägga på ögonskuggan med innan jag ska sudda ut den. 
 
Ögonbrynen använder jag ju ögonbrynspenna, som ni vet, men jag tycker att pennan gör att ögonbrynen ser lite kantiga ut och lite "för målade" så då brukar jag använda en ögonbrynsborste som är vinklad - för att sudda ut kanterna och jämna ut brynet. 
 
Vid övriga frågor:
Maila mig gärna på [email protected] eller skriv en liten kommentar så svarar jag så fort jag kan!
 
Kram ♥