Årsresumé 2014

2014 var ett tufft år för mig, men jag tänkte ändå att jag ville göra en årsresumé och gå vidare - förhoppningsvis blir 2015 mycket bättre!
 
Januari: Varvade jobb och fest.
Februari: Fikade mycket. Jobbade mycket också. Drog en sväng till Stockholm och såg Avicii också!
Mars: Hälsade på gammelfarmor som låg på lassa i Umeå. Detta var bara början på det som skulle bli så tungt senare...
April: Skaffade dreads, sov dåligt, förtärde mycket alkohol och jobbade på som vanligt.
 
Maj: Hade tid över till att fara iväg till Turkiet en vecka tillsammans med Elias och Amanda. Åkte även bil ner till Stockholm med farsan, lillebror och pojkvän och var på festivalen STHLM Fields.
Juni: Jobbade och var på Stadsfesten och åkte massa karuseller. Drack mängder med kaffe också.
Juli: Solade och jobbade. Denna månad var tung eftersom min gammelfarmor avled i cancer.
Augusti: Var på gammelfarmors begravning, fyllde 20 år, Elias flyttade till Umeå vilket jag tyckte var jättejobbigt eftersom vi alltid bott så nära varandra och det kändes som att det liksom var fel tillfälle eftersom jag gick igenom så mycket tungt just då.
September: Festade mycket i Umeå. När jag var hemma i Skellefteå så jobbade jag på som vanligt.
Oktober: Började gå hos psykologen, skrev högskoleprovet och försökte få tag i mitt liv lite och började tänka mer på min framtid. Bestämde mig för att jag ville börja skolan igen.
November: Gammelfarfar avled. Rensade ut deras lägenhet och fick ärva massa grejer, bland annat dessa solbrillor. Mådde piss i allmänhet i princip hela denna månad.
Fick diagnosen "generaliserad depression".
December: Kom in på förskollärarprogrammet i Umeå, fick medicin mot både ångest och depression, målade en jävla massa tavlor, jobbade hela jul och nyår men känner idag att jag börjar få ordning på mig själv igen!
 
Som sagt: ett väldigt jobbigt och rörigt år, så nu jävlar tar jag tag i år 2015!