Bra start på dagen

Hej igen! 
 
Igår bestod dagen endast av telefonsamtal, möten och saker på att-göra-listan. Imorse vaknade jag vid 11.00 av att telefonen ringde och det var från häktet i Luleå förklarade dem. De satt med min kille och hade mig på högtalaren och vi fick tio minuter att prata. Igår fick jag nämligen reda på att jag är gravid och om allt går som planerat får vi en liten i December, därför hade jag ringt runt hela morgonen igår för att försöka få tag i något sätt att få meddela honom trots att han har restriktioner. Jag blev väldigt glad över att få höra hans röst, och han verkade må bra trots omständigheterna. När jag då berättade att jag är gravid så blev han otroligt glad, och jag vet att vi är väldigt starka i detta och vi kommer klara allt. Så nu har jag gått ut med nyheten till omvärlden, fastän jag inte riktigt hunnit smälta allt själv ännu haha. 
 
Idag har jag städat ur lägenheten lite och sorterat mina saker. Jag tar ner hans grejer i förrådet tills vidare, eftersom Nathalie och hennes kille flyttar in nu ikväll. Vi blir tre i denna "lilla" etta på 75kvm, men det känns skönt att slippa vara ensam, speciellt nu när jag är i den här situationen. 
 
Så, boende är löst månaden ut. Vi har fått tag i lön, och jag har bara kvar att hitta ett jobb i April. Jag var på arbetsintervju igår men de behöver inte någon förrän i Maj, så vi ser väl hur det blir. Året började otroligt bra, och nu kraschade det lite - men jag har en känsla av att det kommer lösa sig och allt blir bra i slutändan ändå. Det är bara kämpa vidare!