SÖNDAG 8 APRIL

Hej! ♥
Tänkte försöka komma igång med bloggandet mer nu, när jag har ganska mycket tid över och det känns som att det hjälper att få skriva och dela med sig av vad jag går igenom just nu. 
 
I onsdags åkte jag hem till familjen och myste med dem lite. Fredagen spenderade jag i Luleå på tingsrätten för att lyssna på min mans omhäktningsförhandling. Det hela slutade med att han blir kvar i häktet i två veckor till. Senast 19:e April ska åtal väckas, och om åklagaren inte kan göra det då så hoppas jag att de släpper ut honom, för att gå i denna ovisshet gör livet till ett helvete, speciellt med alla gravidhormoner jag har nu. Många väljer att döma honom, mig, oss, redan nu. Men det väljer jag att skaka bort. För det spelar ingen roll vad andra säger. Jag har dem som stöttar mig och hjälper mig i detta, och jag väljer att stötta honom genom detta. Det är ett helvete. Att bli gravid var inte planerat, i alla fall inte just nu. Vi hade pratat om våra framtidsplaner och drömmar, och sa att "händer det så händer det" men sa att i alla fall nästa år skulle vi skaffa en bebis. Det gick väldigt fort, och det är ju som sagt en dålig timing, men jag är säker på att allt kommer bli bra när stormen har lagt sig. 
 
Jag återvände hem till Arjeplog igår och myste med Nathalie och Wilmin lite innan jag gick och la mig. Kunde inte somna så lätt igårnatt... Jag hade fått massor av brev av min man som jag läste igenom ett antal gånger igår, och tårarna bara rann när jag läste dem. Jag saknar honom som fan. Det gör jag verkligen. Och jag blir så ledsen av att veta hur han lider där borta. Han får ingen medicin mot sin kroniska smärta, och han mår inte psykiskt bra. Det gör så ont att veta... 
 
Idag vaknade jag tidigt. I breven jag fått av min man skrev han att jag skulle fortsätta äta pannkakor varje söndag ändå tills han kommer hem, så jag stekte några pannkakor till mig och Nathalie innan hon skulle iväg på jobbet. Efter det la jag in ett lass med tvätt i maskinen, tog en timmes promenad, renbäddade min säng/soffa och lagade lite middag och kollade på "Unga mammor" medan jag åt. Nu har jag diskat det första lasset med disk, ska gå ner i tvättstugan och lägga kläderna i torktumlaren också. Sedan ska jag diska det sista och efter det ska jag ta en efterlängtad dusch. Ikväll hade jag och Nathalie tänkt ha lite SPA och tjejtid. Ska bli mysigt ♥