Fredag och bytt stad för tillfället

 
Hej! 
I tisdags var jag hos morsan och såg film. Fick ett samtal som vred om i magen och en timme senare hade jag hunnit hämta katterna, blivit sotig, gråtit mängder och insett att jag för tillfället är hemlös. Det som hände får mig att inse att livet är så skört och kan förändras på så kort tid... Min grannes lägenhet hade börjat brinna och eftersom jag bor längst upp så hade all rök samlats där. Allt är nu rökskadat men både jag och katterna mår bra i övrigt. I onsdags samlade jag mig, packade lite grejer och tog katterna med mig till Elias i Umeå. För tillfället bor vi här. På måndag kommer försäkringsbolaget och vi ska tillsammans göra en bedömning, samt ta reda på hur lång tid det tar att sanera allt. 
 
Igår fick jag veta en bra nyhet dock - jag har fått ett studentrum här i Umeå. I huset bredvid Elias. Så katterna behöver inte flytta så långt denna gång. Nu är det bara att ta tag i livet - och försöka hålla huvudet högt. Fram tills den 1:a Februari är jag hemlös - börjar skolan 19:e Januari, så får försöka bo hos Elias och mamma i några veckor till... Sedan kanske jag äntligen kan få börja må bra igen...